Prosedur peremajaan yang berkesan di rumah

Peremajaan wajah di rumah

Topik artikel kami hari ini ialah "Prosedur peremajaan yang paling berkesan di rumah".

Anda perlu menjaga wajah anda dengan kerap dan bukan apabila kedutan muncul dan kulit menjadi kendur. Mencegah akibat sentiasa lebih murah dan lebih mudah daripada menyelesaikannya.

Seluruh rahsia memanjangkan hayat bukanlah dalam memendekkannya.

Rawatan anti-penuaan harus dimulakan apabila kedutan pertama dan garis-garis halus, bengkak dan beg di bawah mata, kulit kering dan mengelupas, dan kulit tidak sekata muncul.

Perubahan berkaitan usia pertama muncul pada wajah selepas 30 tahun. Untuk melambatkan penuaan, anda perlu menyuburkan dan memperbaharui kulit dalam dan luar. Krim dan serum berkhasiat tidak lagi mencukupi.

Dari umur 25 hingga 35 tahun, kami mengesyorkan pembersihan kulit secara berkala menggunakan pengelupasan. Dengan menanggalkan lapisan horny epidermis, pembaharuan kulit dirangsang, wajah menjadi lebih licin dan kedutan halus hilang. Sehingga umur 35 tahun, anda perlu sentiasa menjaga dan melembapkan kulit anda.

Prosedur yang paling berkesan untuk peremajaan muka di rumah

prosedur yang berkesan untuk peremajaan

Anda boleh mengekalkan keadaan kulit yang baik dan kelihatan menarik tanpa pelaburan kewangan yang besar dan tanpa melawat salon kecantikan. Penggunaan produk penjagaan kulit tepat pada masanya adalah mencukupi.

Sebelum memulakan prosedur, anda mesti membersihkan kulit daripada kekotoran. Untuk ini, lebih baik menggunakan produk dengan minyak sayuran dan pengelupasan berasaskan semula jadi dan lebih baik bilas sisa dengan air mineral. Tidak seperti air paip, ia tidak mengandungi sebarang komponen berbahaya.

Termampat

Memampat untuk peremajaan wajah

Terdapat pemampat yang berbeza: panas, hangat, sejuk. Mampat panas sesuai untuk kulit berminyak. Mereka memulihkan keseimbangan air, membersihkan kulit daripada kekotoran dan sel-sel mati, membantu membuka liang dan melancarkan peredaran darah. Terima kasih kepada kesan suhu, sel-sel kulit diperbaharui dan dipulihkan.

Mampat sejuk dan suhu bilik sesuai untuk jenis kulit kering dan normal. Mereka menggalakkan peredaran darah yang aktif dan mempercepatkan proses penjanaan semula.

Untuk meningkatkan kesan krim anti-penuaan, topeng dan kosmetik lain, anda perlu membersihkan kulit anda dengan susu atau gel mengikut jenis kulit anda. Untuk melakukan ini, rendam span kapas dalam air mineral dan berhati-hati mengeluarkan kotoran. Kemudian keringkan muka anda dengan tuala kertas dan sapukan krim atau topeng dengan kesan mengangkat.

Mengangkat adalah prosedur kosmetik untuk menegangkan kulit.

Kemudian sapukan span kapas yang direndam dalam tonik penahan lembapan ke muka anda selama 15 minit.

Untuk memampatkan anda boleh menggunakan teh daun hijau. Tuangkan satu sudu teh teh ke dalam segelas air mendidih dan biarkan ia curam. Ubat mampat yang paling popular ialah timun segar.

Mampat chamomile untuk peremajaan

Dengan chamomile

Untuk membersihkan dan menyegarkan kulit, anda boleh menggunakan infusi chamomile. Untuk menyediakan 1 sudu besar. l. Tuangkan dua cawan air mendidih ke atas bunga kering dan biarkan ia curam selama 15 minit. Kemudian kita menapis. Kami melembapkan serbet kain kasa dengan larutan hangat dan sapukan pada muka. Mampat ini mempunyai kesan anti-radang dan menenangkan kulit dengan baik.

Mampat herba hangat bermanfaat untuk kulit berminyak. Untuk kulit kering dan sensitif, tambahkan 5 titis biji rami atau minyak zaitun ke dalam infusi chamomile. Biarkan kompres pada muka anda selama 15 minit.

Dengan garam

Mampat garam untuk peremajaan

Larutan garam 10% boleh digunakan untuk merawat jerawat dengan berkesan. Untuk menghilangkan kedutan muka, anda boleh menggunakan kompres garam panas. Untuk menyediakan 2 sudu besar. l. Larutkan garam laut atau meja dalam satu liter air mendidih dan biarkan ia sejuk sedikit pada suhu 38 - 42 darjah. Kami merendam tuala terry dalam larutan garam dan sapukan pada leher, dagu dan pipi selama 15 minit, mengelakkan kawasan mata.

Mampat membantu mengaktifkan proses metabolik dan peredaran darah serta mengendurkan otot. Mampat ini dikontraindikasikan dalam penyakit kulit; penggunaannya pada separuh kedua kehamilan tidak disyorkan.

Dengan pokok linden

Mampat dengan linden untuk peremajaan

Mampat dengan linden membantu melembapkan kulit yang kering, penuaan dan menghilangkan kedutan pertama. Menyuburkan, menyerikan, membuang sel-sel mati dan memperbaiki kulit.

A l. l. Tuangkan segelas air mendidih ke atas bunga linden dan biarkan ia curam selama 15 minit. Kami melembapkan kain kasa dengan larutan yang dihasilkan dan sapukan ke muka 3-5 kali setiap 1. 5 minit, berselang-seli dengan pembalut kain kasa yang direndam dalam air sejuk. Kami menyelesaikan prosedur dengan kompres sejuk dan bilas muka dengan air sejuk dengan penambahan sedikit jus lemon.

Dengan chamomile dan pudina

Mampat dengan pudina dan chamomile untuk peremajaan

Mampat meningkatkan seri wajah dan meningkatkan keanjalan kulit.

Tuangkan beg pudina dan beg teh chamomile ke dalam dua gelas air mendidih. Selepas 3 minit, tambah satu beg teh hijau tanpa bahan tambahan. Biarkan ia curam selama 15 minit. Kemudian kami mengeluarkan beg dan memerahnya. Rendam pad kasa dalam larutan hangat dan sapukan pada muka anda selama 15 minit. Basahkan serbet semasa ia sejuk.

Teh hijau meremajakan, tona pudina dan chamomile menenangkan kulit.

Selepas memampatkan, sapukan pelembap pada kulit bergantung pada jenis kulit anda. Pemampatan tidak boleh dilakukan lebih daripada 2-3 kali seminggu.

Topeng

Topeng muka anti-penuaan

Topeng anti-penuaan membantu memperbaiki keadaan kulit dan membuat kedutan tidak kelihatan. Keberkesanan topeng sedemikian bergantung pada komposisinya. Topeng anti-penuaan harus mengandungi antioksidan, ekstrak tumbuhan, kolagen, asid hyaluronik, asid lemak tak tepu dan peptida.

Topeng yang meremajakan menjadikan kulit licin, segar dan tona.

Topeng anti-penuaan digunakan pada kulit yang dibersihkan seperti produk kosmetik lain.

Topeng madu dengan oat

Kisar satu sudu oat dalam pengisar kopi dan tuangkan segelas air mendidih selama 5 minit. Apabila kepingan mengembang, tambah 1 sudu besar. l. Masukkan madu dan kacau hingga rata. Sapukan jisim yang terhasil ke muka yang bersih selama 10 minit, kemudian bilas dengan air suam dan sapukan krim berkhasiat ke muka.

Topeng telur

Campurkan putih telur dengan satu sudu teh madu dan sapukan pada muka selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air suam dan sapukan pelembap.

Topeng dengan pisang dan krim masam

Topeng dengan pisang dan krim masam untuk peremajaan

Bahan-bahan yang diperlukan:

  • pisang;
  • 2 sudu besar. l. Krim masam;
  • 1 sudu kecil. Sayang

Campurkan semua bahan sehingga sebati dan sapukan pada muka selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air suam dan sapukan pelembap ke muka anda.

Topeng timun

Kita perlu:

  • timun;
  • Epal;
  • Kentang.

Kupas timun, kentang dan epal. Keluarkan inti dari epal. Potong kecil dan kisar dalam pengisar sehingga halus. Sapukan jisim yang terhasil ke muka selama 15 minit, kemudian bilas dengan air suam dan sapukan pelembap ke muka.

Topeng lemon

Topeng lemon untuk peremajaan

Kita perlu:

  • jus separuh lemon;
  • Protein;
  • 1 sudu kecil. Minyak zaitun.

Campurkan semua bahan sehingga sebati dan sapukan pada muka selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air suam dan sapukan krim berkhasiat ke muka.

urut

Urutan peremajaan muka

Salah satu cara yang paling mudah dan paling menyenangkan untuk mengekalkan kulit dalam keadaan baik ialah urutan yang meremajakan. Urutan yang meremajakan melegakan dan melegakan tekanan, memperbaiki tona kulit, membetulkan bentuk muka dan menjadikan kedutan tidak kelihatan.

Kesan urutan menjadi ketara selepas 10 – 15 sesi, yang boleh dilakukan setiap hari atau setiap hari. Untuk menyatukan keputusan selepas urutan, kami mengesyorkan menggunakan topeng penegang.

Sebelum prosedur, anda mesti membersihkan muka dan tangan anda untuk mengelakkan bakteria daripada tangan anda daripada masuk ke muka anda. Letakkan topi pakai buang di kepala anda. Selepas mencuci muka, sapukan toner ke muka anda untuk mengimbangi pH kulit anda. Kemudian sapukan krim atau minyak kosmetik yang kaya pada muka anda, membolehkan tangan anda meluncur dengan bebas ke atas kulit dan mengelakkan regangan kulit yang berlebihan.

Urut perlu dilakukan dengan hujung jari, tanpa meletakkan terlalu banyak tekanan pada kulit atau meregangkannya. Pergerakan dilakukan di sepanjang garis urut. Lakukan satu siri pergerakan selama 10-15 minit setiap hari.

Urutan harus dimulakan dengan gerakan mengusap ringan. Lepaskan ketegangan otot dalam pergerakan bulat mengikut arah jam. Belai ringan muka dengan buku jari anda. Kami kemudian pergi ke seluruh kulit muka dengan pergerakan bergetar dan mencubit. Kami bergerak dengan ketat di sepanjang garis urut. Kami kemudian membelai kulit dengan pergerakan lembut.

Selepas urutan, bersihkan muka anda, keluarkan minyak yang tinggal dan sapukan pelembap.